Wil jij wat doen voor een ander?

Volgens sommigen was vroeger alles beter. De mensen waren aardiger, zorgzamer, behulpzamer en bomvol naastenliefde. Eerlijk gezegd, geloven we dat niet. Inderdaad, vroeger in de dorpen en de kleine gemeenschappen zorgde men voor elkaar, ving men de buitenbeentjes op en gaf hen een waardevol leven.

Maar dat was niet alleen vroeger. Ook vandaag de dag zijn er nog heel veel mensen die iets betekenen voor het dorp, de stad en de straat waarin ze wonen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de club van Dol Fijn mensen. Zij staan elke week klaar voor geestelijk/lichamelijk gehandicapten. Tegenwoordig noemen we dat overigens mensen met een verstandelijke / lichamelijke beperking, maar iedereen begrijpt waar en over wie we het hebben. Over mensen die graag willen meedraaien in en met de wereld om hen heen. Die gewoon willen zwemmen, voetballen, wandelen en bowlen. Gewoon met anderen meedoen. Maar dat lukt niet altijd. Door je verstandelijke/lichamelijke beperking loop je altijd achteraan. Daarom is de Sportstichting Dol Fijn indertijd opgericht. En door de jaren heen is het een hechte, goed geleide, niet uit te poetsen club geworden die honderden sporters uit de gemeenten Smallingerland, Opsterland en omgeving wekelijks heel veel plezier bezorgt.

Mooi, denkt u. Maar waarom dan dit stukje? Omdat de groep vrijwilligers die mee zwemmen, mee doen met voetbal, bowlen, gymnastiek enz. op peil moet blijven. Soms verhuizen er mensen, anderen doen het al 20 jaar en worden te oud, er vallen gaten door ziekte. Dat moet jaar in jaar uit aangevuld worden met mensen die zeggen “dat doe ik”. Die wekelijks een paar uurtjes uit willen trekken om anderen te helpen.

Niet alleen vroeger was alles beter, maar vandaag de dag kunnen wij net zo goed de wereld beter en vriendelijker maken.

Wil jij weten wat jij voor ons kunt betekenen, neem dan contact op met Lucas Dries, telefoonnummer: (0512) 532784 of e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gewoon doen!

Dol Fijn is door SBB (voorheen Calibris) erkend als leerbedrijf onder nummer 100044011