Zaterdag 4 maart heeft sportstichting Dol Fijn deelgenomen aan het Fries Kampioenschap G-Bowlen in Heerenveen. De organisatie was dit jaar in handen van Samen Onderweg uit Heerenveen. Met een touringcar en eigen vervoer gngen de deelnemers en vrijwilligers rond half 10 richting Heerenveen. Naast de bowlers van sportstichting Dol Fijn, namen ook de bowlers van Samen Onderweg uit Sneek/Heerenveen en van Spelend Sporten uit Leeuwarden deel aan dit jaarlijks toernooi.

Er streden meer dan honderd bowlers, in 5 verschillende categorieen, voor de hoofdprijzen. Iedereen deed zoals gewoonlijk zijn uiterste best en bij de een werden de strikes en spares wat makkelijker gegooid dan bij een ander. De bowlers van sportstichting Dol Fijn behaalden een 1ste en 3e prijs in de A-categorie en een 3e prijs in de C-categorie. In het totaalklassement wisten onze bowlers de felbegeerde hoofdprijs in de wacht te slepen en mochten ze de grote wisselbeker mee naar Drachten nemen.