Heel veel enthousiasme en blije gezichten tijdens de sportmiddag van VDS Dol-Fijn.

sportenspel2016Sportstichting VDS Dol-Fijn organiseerde zaterdag 11 juni een sportmiddag voor mensen met een beperking. Naast de eigen deelnemers van VDS Dol-Fijn, waren alle scholieren van het speciaal onderwijs en de bewoners van de diverse instellingen uit Drachten en omstreken uitgenodigd. Met deze sportmiddag wil VDS Dol-Fijn het sporten onder mensen met een beperking stimuleren. De sporten werden door verschillende verenigingen uit de regio aangeboden. Ruim 100 deelnemers hadden zich voor dit evenement aangemeld. (Foto: Harry v.d. Linde)

Wethouder Jos van der Horst verrichte de opening om 13:15 en hierna namen de deelnemers vol enthousiasme deel aan 8 verschillende sporten.
• Voetbal – VDS Dol-Fijn/Voetbalfun Noord
• Korfbal – kv Ureterp
• Boogschieten – Drachtsterpijl
• Judo – Shihan
• Self Defence – Leo Bosma
• Streetdance – Foodwellness
• Wandklimmen – Sportbedrijf Smallingerland
• Indoorgolf – Sportbedrijf Smallingerland

Naast het sportaanbod waren er diverse leuke activiteiten voor de deelnemers en de bezoekers.
• Creatief met fruit
• Schilderen, kleuren en bidons versieren
• Ballonnenclown
• Schminken

Ook werd er aandacht aan gezonde voeding in samen werking met Foodwellness en het JOGG. Alle deelnemers kregen een bidon voor het drinken van water tijdens het evenement i.p.v. sport- of energiedrankjes. De bidons konden tijdens de pauzes versiert worden. Tevens waren er workshops om creatief met fruit en groente bezig te zijn.

Daarnaast was er voor iedereen de mogelijkheid om een rondrit te maken op een motor of een trike. Dit werd mogelijk gemaakt door de stichting Oxalis Deppei 4 Kids, die met maar liefst 12 motoren en trikes aanwezig waren. De sportmiddag werd afgesloten met een leuke disco. Gezien de vele positieve reacties van de deelnemers, ouders en de sportaanbieders kan VDS Dol-Fijn terug kijken op een zeer geslaagde dag.

Het komend seizoen gaat Sportstichting VDS Dol-Fijn verder onder de naam Sportichting Dol Fijn. Hiervoor werden zaterdag alvast alle vrijwilligers in nieuwe polo’s gestoken. Dit werd medemogelijk gemaakt door MCS Full Service Container Logistisch, Level Sport en een schenking van de Commissie Sportgala Smallingerland

De sportmiddag werd financieel medemogelijk gemaakt door:
Fonds Gehandicaptensport ism Noordlease, JCI de Friese Wouden, Jeugdsponsoractie Poiesz, Smallsteps, Jumbo en Bakkerij Tjoelker en De Paladijn

Alle vrijwilligers, sportverenigingen en sponsoren namens het bestuur van VDS Dol-Fijn hartelijk bedankt voor jullie medewerking aan deze sportmiddag.