50522222 2188420958041365 18393764380803072 n 5

Afgelopen zaterdag organiseerde Sportstichting Dol Fijn de 11eeditie van het Hart in Friesland G-zaalvoetbaltoernooi. Onder grote publieke belangstelling streden de 16 teams, verdeeld in 5 poules, om de 1steprijzen.

Voor de toeschouwers op de tribunes was er de hele middag voldoende te beleven. "Ik kom hier heel graag kijken", vertelde een enthousiaste toeschouwer. "Iedereen doet er toe in het voetbalteam, je voelt en ziet dat spelers genieten en hun uiterste best doen.  Op een gegeven moment moest een team een penalty nemen, maar dat duurde 1 van de spelers van het andere team te lang en nam de penalty zelf maar op zijn eigen keeper. Hij scoorde en beide teams juichten.  Het is zo puur om te zien.”

In de hoogste poule ging het er echter wel wat fanatieker aan toe. Daar werd vaak op het scherpst van de snede gestreden. Hierin werd het 1steteam van het cp-voetbal van vv Dachten kampioen. Het 2eteam van vv Drachten eindigde als 2ein hun poule.

In de poule van Dol Fijn 2 haalden alle 3 de teams evenveel punten, maar Dol Fijn 2 had echter het beste doelsaldo en kon de 1steprijs ophalen. Het 1steen 3eteam van Dol Fijn  konden ondanks hun enthousiasme en inzet niet meestrijden om de hoogste plaatsen en werden respectievelijk 3een 2ein hun poules.

Het toernooi werd ondersteund door Fonds Gehandicaptensport en kringloopwinkel Hart in Friesland.

Henk de Jong, trainer van de Graafschap en net terug van een trainingskamp in Spanje, kwam in de loop van de middag alle teams nog even aanmoedigen en deed tevens de prijsuitreiking. Alle teams kregen als prijs een wedstrijdbal mee naar huis en de deelnemers kregen een gouden medaille als aandenken aan deze Hart In Friesland G-zaalvoetbaltoernooi.

(Foto's zijn gemaakt door Jan Tibbesma Fotografie)