Afgelopen zaterdag 10 maart hebben we ons jaarlijkse toernooi gehad. Vorig jaar hadden wij gewonnen dus de wisselbeker moesten wij inleveren.

Vol goede moed maar toch een beetje sceptisch gingen de deelnemers mee in de bus richting de Grote Keizer in Leeuwarden.

Iedereen had wel last van de gezonde spanningen. Om 10:30 uur begonnen de eerste deelnemers met het toernooi. In totaal waren er 5 categorieën ( A,B,C,D en E)  en wij deden in 4 daarvan mee.

Bij ons thuis spelen onze deelnemers een leuke score, echter nu in Leeuwarden werd er beduidend minder gescoord. Daardoor was de stemming ook een beetje zenuwachtig. Het vertrouwen dat we de wisselbeker mee terug zouden nemen werd ook steeds minder.

Tot de prijsuitreiking kwam. Deze werd verzorgd door comedy duo Ari C en Blije Bart.

Eerst categorie E, daarin deed Stein mee. Hij is net dit seizoen begonnen bij ons. Gooit gemiddeld een score van 82 en bij het toernooi gooide hij 101!! Genoeg voor een eerste plek!! Super trots nam hij de gouden beker in ontvangst.

Daarna kwam categorie D, hierin hadden wij geen deelnemers.

Bij categorie C wel. Hierin deden Mariëlle, Wendy en Jolanda aan mee. Jolanda is ook dit seizoen pas begonnen bij het bowlen. Helaas had zij niet zo’n goede dag en scoorde 30 punten. Hiermee wist ze echter wel de aanmoedigingsprijs in de wacht te slepen. Wendy scoorde 56 punten en Mariëlle scoorde 85 punten, wat goed was voor een eerste plaats!! Ook zij ging vol trots naar het podium toe om haar gouden beker in ontvangst te nemen.

In categorie B hadden wij meerdere speler, Johan, Marten, Tamara, Jentje, Jelle, Melle, Anita, Jan de Vries en Hendrika probeerden allemaal een plekje te bemachtigen op het podium. Maar alleen Jelle was het gelukt, met een score van 91 haalde hij maar liefst de 2de plaats.

Ook hij ging vol trots naar het podium om zijn zilveren beker op te halen.

Als laatste was categorie A aan de beurt. Hierin deden Daniel, Reinder, Trienke, Evelyn, Jan Krist, Ferry en Bart mee. En ook hierin hadden wij een plek. En dat was Jan Krist!! Die met een hele mooie score van 124 een eerste plaats behaalde. Wat ook betekende dat hij het hoogste aantal punten had van iedereen die mee deed. Super trots en met een grote glimlach liep hij naar het podium om zijn gouden beker in ontvangst te nemen.

Nog een mooie foto van de prijswinnaars en daarna was het tijd voor het spannendste moment van de dag.

28872563 1631878200225828 2755538652179202048 o

Wie o wie zou de wisselbeker meenemen naar huis.

Iedereen zat al vol spanning, menig vrijwilliger was al aan het rekenen……Maar Ari C en Blije Bart zeiden de wisselbeker gaat niet naar Sneek, niet naar Heerenveen, niet naar Leeuwarden….maar naar…………DRACHTEN!!!!!!

Opnieuw mochten wij onder luid gejuich de beker weer in ontvangst nemen. Elke deelnemer van Drachten mocht naar het podium komen. Vrijwilliger die mee waren werden erbij gehaald en zo hebben wij de beker weer gewonnen!!

Ik als coördinator had natuurlijk ook een mega smile op mijn gezicht, jeetje wat was/ben ik trots op mijn deelnemers. Ze hebben het allemaal stuk voor stuk super goed gedaan. Ook al waren ze niet allemaal blij met hun score, we hebben het toch maar even voor elkaar gekregen.

Trots, dat ben ik zeker!

Nancy van Stuivenberg