Zaterdagmiddag organiseerde “Sportstichting Dol Fijn” het 9e Hart in Friesland zaalvoetbaltoernooi voor sporters met een verstandelijke beperking. Met veel enthousiasme speelden de deelnemers van de teams van Dol Fijn, Dodado, Spelend Sporten, Samen Onderweg, vv Burgum en Samenspel tegen elkaar. Dankzij de begeleiding door de coaches, vrijwilligers en scheidsrechters werd het een geweldig sportief gebeuren. Fel waren de voetballers en voetbalsters in de wedstrijden, om daarna in de kantine genoeglijk na te praten en de scores uit te wisselen. Er viel veel te juichen gezien de 110 goals die gescoord werden tijdens dit toernooi. Oud Cambuurtrainer Henk de Jong was aanwezig om de voetballers aan te moedigen en de winnaars hun fel begeerde prijzen uit te reiken.

Winnaars werden bij poule B/C 1 het team van Spelend Sporten 1, bij poule C2, het team van Dorado 2 en bij poule C3 Spelend Sporten 2. Maar eigenlijk voelde iedere deelnemer zich een ware kampioen.

Het toernooi werd financieel mogelijk gemaakt door kringloopwinkel Hart in Friesland en Fonds Gehandicaptensport.