Zaterdag 10 januari organiseerde VDS Dol-fijn het 7e Hart in Friesland G-zaalvoetbaltoernooi.

Zaterdag 10 januari organiseerde sportstichting VDS Dol-Fijn het 7e Hart in Friesland G-zaalvoetbaltoernooi.. Zo’n 30 vrijwilligers waren deze middag in actie om de ongeveer 150 voetballers en voetbalsters met een verstandelijke beperking, in de leeftijd van 13 tot 74 jaar, een leuke en sportieve middag te bezorgen.

In een goed gevulde Sportcentrum Drachten, waren de 18 deelnemende teams verdeeld in 4 poules, zodat elk team op zijn eigen niveau kon spelen. VDS Dol-Fijn uit Drachten nam met 4 teams deel. Tevens namen 2 teams van het CP–voetbal van vv Drachten deel aan het toernooi. De overige teams kwamen uit Leeuwarden, Dokkum, Sneek, Franeker, Burgum en Hoogezand.

In de hoogste poule (B) eindigde Dodado 1 uit Dokkum als eerste.

In de C1 poule, met 5 teams, speelden het 1ste en 2e team van VDS Dol-Fijn. De onderlinge wedstrijd werd gewonnen door het 2e team met 2-0. VDS Dol-Fijn 1 eindigde als laatste in deze poule. VDS Dol-Fijn 2 werd 2e in deze poule. Ze hadden net zoveel punten als het 1ste CP van vv Drachten, maar net een iets minder doelsaldo CP1.

In de C2-poule werd Samen Onderweg 3 uit Sneek kampioen.

In de C3-poule speelden VDS Dol-Fijn 3 en 4. De onderlinge wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkstel. De teams eindigden respectievelijk als 3e en 4e in deze poule. vv Burgum werd winnaar in deze poule.

De prijsuitreiking werd gedaan door wethouder Jos van der Horst.

Het toernooi werd mede mogelijk gemaakt door Fonds Gehandicaptensport en kringloopwinkel “Hart in Friesland”.