Dit jaar is die collecte in de week van 1 april 2018 t/m 7 april 2018. En voor deze collecte zijn wij op zoek naar nieuwe collectanten.

Sporten, het klinkt zo gewoon. Wat voor de een heel simpel is, is dat voor de ander zeker niet. Al meer dan 35 jaar zet Sportstichting Dol Fijn zich in voor de beweging van mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. En die hulp is keihard nodig, want zonder een broodnodig steuntje in de rug is het voor deze mensen onmogelijk om van sport te kunnen genieten. Daarvoor zijn natuurlijk ook financiƫle middelen nodig. Het Fonds Gehandicapten Sport ondersteund ons daarbij met een deel van de opbrengst van de jaarlijkse collecte.

Fonds Gehandicaptensport zet zich in voor alle sporters met een zintuiglijke-, verstandelijke- en/of lichamelijke handicap. In Nederland zijn er 1,7 miljoen mensen met een handicap die, om te kunnen sporten, extra ondersteuning nodig hebben. Doel van de collecte is om zoveel mogelijk geld op te halen om zo sport voor iedereen met een handicap mogelijk te maken. Veelal zijn kostbare aanpassingen aan sport- en spelmateriaal of de sportaccommodatie noodzakelijk, denk aan tilliften, sportrolstoelen, of aangepast sanitair. Ook is er vaak extra begeleiding en/of speciaal vervoer nodig.

Daarom vragen wij jouw hulp tijdens de collecteweek in Drachten/Smallingerland. Je kunt zelf aangeven in welke straat en hoeveel uur je wilt lopen. Samen lopen met iemand maakt het altijd leuker en zorgt tevens voor de dagelijkse beweging!

Je kunt je opgeven bij de collecte organisator mevrouw Hillie van Rees-Ultzen tel. 0512-516408 of via de e-mail, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.